Dette er en gyllen mulighet for den rette kandidaten som motiveres av å arbeide med et tydelig samfunnsoppdrag. Du vil som Kommunikasjons- og markedsansvarlig jobbe med å posisjonere Drammen havn som et spennende og attraktivt selskap gjennom aktiv kommunikasjon og systematisk relasjonsbygging både mot etablerte samarbeidspartnere og nye aktører.
Drammen havn har utviklet en robust strategi som tar høyde for ulike framtidsscenarier, avhengig av hvordan markedstrendene utvikler seg. Det er vedtatt å utvikle havnas infrastruktur og tjenestetilbud. Det skal investeres opp mot 750 millioner kroner slik at Drammen havn blir en pådriver for miljøvennlig transport og bærekraftige havneoperasjoner. Dette vil gi positive ringvirkninger for lokalmiljøet og havna vil bli en bidragsyter i utviklingen av Drammen og Fjordbyen.
Som Kommunikasjons- og markedsansvarlig vil du være ansvarlig for ekstern og intern kommunikasjon. Dette innebærer å tilrettelegge for markedsføring av havnas tilbud mot relevante aktører, synliggjøring av havna lokalt og digitalt samt ivareta havnas kontakt med næringsforeninger og andre interessentgrupper. Du vil dermed ha en sentral rolle for en av Østlandets viktigste og største havner. For ytterligere informasjon om Drammen havn og strategien mot 2040, klikk på denne lenken.
Ansvar
- Markedsføring av havnas tilbud mot relevante aktører
- Synliggjøring av havna lokalt og digitalt
- Posisjonere Drammen havn som et spennende og attraktivt selskap gjennom aktiv kommunikasjon og systematisk relasjonsbygging
- Rekruttering og oppfølging av brukere og leietaker i havna etter ønsket prioritet
- Ansvaret for kontinuitet i havnas kontakt med næringsforeninger og andre interessentgrupper
- Bidra til utvikling av havnas tilbud etter markedets behov
- Ivareta virksomhetens interesser overfor forretningspartnere
- Kommunikasjons- og markedsansvarlig har budsjettansvar innenfor sitt fagområde
- Etablere effektive relasjoner med ledere og medarbeidere på alle nivå
- Kommunikasjons- og markedsansvarlig er ansvarlig for å holde sin nærmeste overordnede og andre medarbeidere løpende informert
Kompetanse/erfaring
- Bred erfaring med operativt arbeid innen ekstern og intern kommunikasjon og markedsføring, B2B markeder
- Erfaring med strategisk kommunikasjon og markedsføring, B2B markeder
- Erfaring med digital innholdsproduksjon
- Forståelse for samspillet mellom politikk, næringsliv og forvaltning
- Erfaring med å bruke kommunikasjonsfaget til å posisjonere virksomheten og påvirke interessenter er en fordel, men ikke et krav
- Erfaring med media er en fordel, men ikke et krav
- Erfaring med å bygge relasjoner i en profesjonell kontekst
Personlige ferdigheter/preferanser
- Fremstår analytisk med evne til å arbeide planmessig, detaljbevist og samvittighetsfullt med tidsfrister
- Evner å se sitt arbeid og fag som en del av en større helhet
- Fremstår positiv og med en løsningsorientert tilnærming
- Motiveres av personlig- og faglig utvikling, og av å ta et stadig større ansvar
Utdannelse
Relevant utdannelse på høyskolenivå
Språk
Meget gode kommunikasjonsferdigheter på norsk og engelsk, muntlig og skriftlig
Send søknad med CV snarest og senest innen 1. februar 2023. Vi behandler søknader løpende frem mot fristen. Alle henvendelser behandles konfidensielt, også ovenfor oppdragsgiver i innledende fase om ønskelig. Det vil bli utarbeidet en liste over alle søkere (jf. Offentlighetsloven §25). Du kan søke om unntak fra søkerlisten. Ta kontakt hvis du ønsker en samtale om eget kandidatur.
Søknad og CV sendes via Finn-annonse: https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=285205552
Kontaktperson: Boyden Executive Search, Vilde Mydske Thorshaug, tlf 991 25 577